Dcery Lamače kostí - Dekker Ted - Recenze

od: anonymně...
přidáno: 11.8.2010
Výborná knížka, psaná ve stylu Jefferyho Deavera. Určitě doporučuji k přečtení všem milovníkům dobrých thrillerů.

přidáno: 23.8.2010
Na český knižní trh přichází svěží vítr ze Spojených států – Ted Dekker, který směle konkuruje Jefferymu Deaverovi, jednomu z nejúspěšnějších autorů thrillerů.
V tomto napínavém románu poznáváme Ryana Evanse, zpravodajského důstojníka, který je pracovně natolik vytížen, že nemá čas na svou rodinu a uvědomuje si, že je nejen nedbalým manželem, ale i špatným otcem své dceři Bethany. Během jedné ze zahraničních misí je zajat teroristy a prožívá nepředstavitelné hrůzy, ze kterých se jen těžko dostává. Když přijíždí domů, jeho žena jej odmítá, stejně tak i dcera. V noční můru se jeho život změní, když se do života celé rodiny vkrádá vrah mladých dívek, Lamač kostí, který je posedlý touhou mít dokonalou dceru. Vybere si totiž Bethany, kterou unese. Ryan tak musí svou dceru zachránit, dokázat, že je milující otec a zároveň čelit podezření FBI, že Lamačem kostí je on sám.
Román jsem přečetla během dvou dní, tak je čtivý a hlavně napínavý. Děj má švih, čtenář je okamžitě vtažen do děje. Lamač kostí je nejen skvělý thriller, který zamrazí, ale také psychologická sonda do zločincova nitra, jeho vědomí a myšlenek. Tuto knihu doporučuji všem, kteří milují četbu napínavých thrillerů.

od: Otik Bakery
přidáno: 24.8.2010
Dokázali byste umučit nevinného, abyste zachránili před smrtí vlastní dítě?

Lamač kostí posedlý touhou mít vlastní dceru, unesl již několik dívek, ale žádná nevyhovovala jeho vysokým nárokům a tak s polámanými kostmi všechny zemřely.
Ryan Evans, důstojník zpravodajské služby, si po svém únosu s bolestí uvědomuje, že práce není všechno, že nikdy nebude dobrým manželem své ženě a otcem pro svou dceru. Všechno chce napravit, ale po příjezdu domů do Austinu zjišťuje: -manželka má milence, - dcera o něj nejeví zájem a místo toho se chce stát slavnou modelkou. Tito dva muži se setkají v momentě, kdy Lamač kostí unese Ryanovu dceru Bethany, aby se stala jeho "další" dokonalou dcerou. Ryan a Lamač kostí spolu hrají nebezpečnou hru, v níž musí otec Bethany dokázat, co všechno je ochoten pro její záchranu obětovat.
Bude schopen rozlámat kosti nevinné oběti "Otci lži" - aby tak zachránil svou dceru z rukou Lamače kostí? Bude mít tu odvahu rozlámat i pár kostí sám sobě, aby se dostal blíže k její záchraně? Stane se nakonec Lamač kostí dokonalým otcem dokonalé dcery?
A dokáže to samé udělat sama Bethany - rozlámat kosti oběti, kterou ji naservíruje sám Lamač kostí, aby si prodloužila čas, než bude muset sama zemřít?

Dobře napsaný thriller Teda Dekkera mě s každou dočtenou kapitolou nutil začít číst další a další stránky. A proto Teda řadím mezi mé oblíbené autory, kteří si zaslouží místo pro jeho tvorbu v mé knihovně.

A na závěr: Nezbývá mi než čekat na další knihu od tohoto autora Sběratel nevěst.

Období mého čtení: od 14.08.2010 do 20.08.2010

od: www.vaseliteratura.cz: Praskající kosti nechtěných dcer
přidáno: 13.10.2010
Autor: Lenka Krausová

Dnes bych vám ráda představila knížku Dcery Lamače kostí, jejímž autorem je Ted Dekker. Tento zaoceánský spisovatel publikuje ve své domovině téměř deset let, přičemž platí, že co dílo, to úspěšný a oblíbený bestseller. Je proto až s podivem, že zatímco ve Spojených státech vyšel na začátku září další Dekkerův thriller, u nás se chystá teprve druhý v pořadí. Poprvé se mohli čeští čtenáři s dílem populárního tvůrce seznámit v červenci letošního roku, kdy nakladatelství Metafora vydalo The Boneman’s Daughters. Pojďte si se mnou Lamače trošku více přiblížit…

Celý příběh začíná zahraniční misí v Iráku, kde mimo jiné působí hlavní postava Ryan Evans, důstojník zpravodajské služby. Je ženatý a má dospívající dceru Bethany. Svou rodinu však citelně zanedbává, a tak ji postupně ztrácí, aniž by si to uvědomoval. Všechny chyby se rozhodne napravit ve chvíli, kdy je během přepadení konvoje unesen povstalci, kteří jej psychicky mučí. Po návratu domů se dočká dalšího šoku, neboť domov pro něj není již více domovem. Manželka žádá o rozvod a i dcera Ryana odvrhla. Aby toho ale nebylo stále dost, dává o sobě vědět Lamač kostí, vrah, který unáší mladé dívky, aby se jedna z nich stala jeho dcerou. Pokud nevyhoví náročným požadavkům, v jejím těle budou zpřelámány veškeré kosti, a sice způsobem, při němž není porušena jediná částečka kůže. Jak už vyplývá z předchozího, poslední unesenou se stává Bethany a Ryan rozhodně odmítá přijmout její smrt. Nastává hra, při níž se zvrácený Lamač skvěle baví, FBI zavírá nesprávné lidi a zoufalý otec vykonává činy, které ospravedlňuje touhou a potřebou ochránit jediné dítě, které má.

Než se čtenář pustí do první kapitoly z celkových osmatřiceti, je mu předloženo sdělení, že se jedná o fikci a jakákoliv podobnost je čistě náhodná, což je svým způsobem dozajista užitečné, avšak u tohoto žánru neobvyklé. Nesmím také zapomenout, že se děj průběžně střídá – nejdříve se ocitáme s hlavní postavou v Iráku, po chvíli s jejím potomkem v Austinu a nechybí ani postupné seznamování s myšlenkami vraha a vyšetřovateli FBI, kteří byli pověřeni pátráním po lamači kostí.

Bohužel však nezůstanu jen u samých pozitiv, neboť se našlo několik chyb, které si zkrátka neodpustím vytknout. Jedná se o přespříliš časté překlepy ve slovech, mnohdy dokonce celé výrazy chybí či přebývají. Je pravděpodobné, že si těchto situací někteří čtenáři nepovšimnou, ale podle mého názoru budou převažovat ti, na něž to bude působit rušivě.

Velmi často bývá Ted Dekker přirovnáván ke známějšímu autorovi thrillerů Jefferu Deaverovi. Podle mého je takovéto srovnávání zbytečné a především scestné. Každý tvůrce má přece jen odlišný styl, byť by v něm mělo jít o jeden malinkatý rozdíl. Mohu vám zaručit, že Dekker je úžasně čtivý, děj plyne svižným tempem a dočkáte se nejednoho překvapivého zvratu.

Pokud se vám budou Dcery Lamače kostí a autorův styl líbit, už nyní se můžete těšit na jeho další počin, který nese název Sběratel nevěst. Nakladatelství Metafora připravuje vydání tohoto thrilleru na první listopadovou polovinu letošního roku. Osobně jsem pevně přesvědčena, že Sběratel sklidí stejný pozitivní ohlas jako Dekkerův český debut.

Ukázka z knihy:
Obraz polámaného a modřinami pokrytého Susanina těla přibitého kolíky k zemi v kruhu svíček děsil Ricki v noci po celý rok. Přestože byla Susan nezvěstná týden, posmrtné ohledání podle krve, otoku a stupně rozkladu ukázalo, že v době nálezu nebyla mrtvá ještě ani šestatřicet hodin. Terénní tým z dallaského policejního úřadu, který byl vyslán na místo, pak zjistil, jakým utrpením si za ty čtyři dny, které od jejího únosu uplynuly, Susan prošla.
Vrah jí postupně lámal kosti, aniž by jí přitom způsobil jedinou ranku na kůži. Začal pravděpodobně prsty a v průběhu dalších dní přecházel k větším a silnějším kostem. (str. 45)

přidáno: 11.10.2011

přidáno: 30.1.2012
Velice zdařilé rodinné drama, které pokládá otázku: "Kam daleko byste zašli, abyste zachránili své dítě? Dokázali byste umučit nevinného?" Kniha, která kdyby byla zfilmována, jistě by si zasloužila nejedno prestižní ocenění.

Nemám ráda příběhy tohoto typu. Vždy na mě díky nim padne deprese a to temno, kterým jsou takovíto hrdinové opředeni. Nerada se dívám například i na různé kriminální seriály, které se točí okolo psychopatických vrahů, kteří ničí životy nadějným mladým dívkám.

Ale v tomhle případě to na mě naštěstí nepůsobilo tímto pochmurným dojmem. Možná dokonce naopak - přimělo mě to se nad takovýmto problémem znovu zamyslet a často jsem se přistihla, jak svůj program upravuji jen tak, abych mohla číst. Důkazem je tomu také to, že jsem ji četla pouhý týden, ačkoliv jsem si myslela, že knížku se 400 stránkami a takovýmto tématem budu číst mnohem déle.

Začátek mohl být trochu matoucí, ale na druhou stranu také trochu osvěžující. Pohledy na příběh se totiž střídají od čtyř hlavních postav: Ryana, otce od šestnáctileté dcery, válečného zpravodaje v Pentagonu, na kterém bude celý příběh záviset, Bethany, Ryanovy dceři, která chce začít kariéru modelky v New Yorku, Ricki Valentineové, agentky FBI, která řeší případ brutálního vraha, kterému říkají Lamač Kostí, a pak muže, který si říká Alvin Finch, a který láme kosti dívkám, ze kterých chce udělat své dcery. A právě tenhle poslední pohled je nejzajímavější...

přidáno: 12.3.2012
...Dekker to pojal zajímavě. Bylo to čtivé, napínavé a zajímavé zároveň, což na knihách mám ráda. Musím však uznat, že se v knize často objevovaly takové nereálně skutečnosti a taky až někdy moc ohrané. Děj a příběh, jak to bylo pojato mi přišlo celkem originální a četlo se to dobře. Bylo na tom něco smutného, ale i pěkného zároveň a i když jak už jsem říkala něco vadilo, přečetla jsem těch 400 stránek za zanedlouho, což se mi u takových knížek moc často nestává. Tak, že pokud máte rádi kriminálky, thrillery a horory zároveň tak s chutí do této knihy.