Doručení do Vánoc 2017!

Kupujete knížky jako vánoční dárky? V tom případě, prosím, věnujte pozornost našim dodacím lhůtám...

Děkujeme a přejeme krásné svátky!

Edith Piaf: Bez lásky nejsme nic - Jean-Dominique Brierre

Od: Z blogu Knihomolky Ell a Ami
Přidáno: 29. 1. 2015

"Tahle biografie je jedna z nejlépe zpracovaných biografií vůbec. Edithin život je tady rozdělen do několika kapitol, takže je to všechno přehledné... Knihu doporučuju těm, kteří by se chtěli dozvědět něco o této velikánce. Její příběh je totiž velmi působivý. Nenechte se zastrašit tím, že se vám nelíbí její hudba, protože jak podotkl můj táta, tak tenhle styl hudby si buď zamilujete nebo vám jednoduše nesedne."

Celá recenze k dočtení ZDE.

Od: Z blogu
Přidáno: 19. 12. 2014

"Zkráceně řečeno, tahle kniha vás povzbudí, rozesmutní a zároveň vám mnohdy vykouzlí úsměv na tváři. Takový výsledek přikládám především tomu, že tento příběh se skutečně stal a alespoň mně tak dodává spoustu inspirace do budoucna. Se zahanbením se musím přiznat, že její hudbu aktivně poslouchat nebudu, co musím ale přiznat, je, že Edith měla skutečně krásný elegantní hlas a stejně tak i písně, které jí přesně „sedly na tělo", jestli víte, co tím chci říct. Její životní příběh si ještě nějakou dobu v duši ponesu a není vyloučeno, že si jej ještě někdy v budoucnu někdy nepřečtu. A teď ještě jednou děkuju, že jsem se nebála do této knihy jít a vážně si ji přečetla. A teď bych se strašně ráda praštila přes ruce a odvážila se knize ubrat alespoň jednu hvězdičku, ale nejde to. Příběh mě zasáhl a změnit se to už nedá. Ano, tomu se říká inspirativní charakter..."

CELOU RECENZI SI MŮŽETE DOČÍST ZDE.

Od: Dana Špicarová
Přidáno: 4. 12. 2014

O fenomenální ženě s nezapomenutelným hlasem...

Jméno Edith Giovanna Gassion asi mnoha lidem nic neříká. Zkusme tedy jméno Edith Piaf. Jedna z nejslavnějších dam francouzské písně zemřela před 51 lety, přesto její jméno zná mnoho generací po celém světě. Šansoniérka Edith Piaf je obestřena mnoha legendami. Legendami, které její osobu provází již více jak 50 let. Úchvatný hlas, úchvatné písně. Životopisů této fenomenální osobnosti sepsalo mnoho autorů a vydalo mnoho nakladatelů.

V České republice nedávno vyšla kniha Edith Piaf s podtitulem Bez lásky nejsme nic, jejímž autorem je novinář a muzikolog Jean-Dominique Brierre a vydalo ji nakladatelství Metafora. Autor v knize poukazuje na dojemný osud, ale i na rozšířené mýty o životě této světoznámé zpěvačky s výjimečným hlasem. Ke vzniku knihy Brierre přistupoval velmi zodpovědně. Kromě toho, že se sešel s mnoha pamětníky a jejími přáteli, aby jejich výpovědi postupně zpracoval a zapsal, věnoval mnoho let dohledávání a ujasňování různých rozporuplných informací z jejího života. Čtenáři se tedy dostává do rukou ucelený životopis, který je pojatý příjemně čtivou beletristickou formou, ale obsahuje zejména konkrétní fakta, jména a přesná data událostí, které jsou seřazeny chronologicky za sebou.

Pokud autor popisuje nevyjasněnou část Edithina života, nepolemizuje. Odvypráví všechny verze příběhu, hledá souvislosti, poukazuje na nesrovnalosti, vytváří hypotézy, ale nechá na čtenáři, aby si vybral, ke které verzi se přikloní. Přesto je z knihy cítit, že si Brierre zakládá na realitě. Tak například se autor vydává po stopách Edithina narození. Je skutečně pravda, že se Edith narodila jednoho prosincového dne roku 1915 přímo na jedné z pařížských ulic?

Její kariéra odstartovala v roce 1935 v pařížské čtvrti Pigall, kde ji v jednom z nočních klubů objevil Louis Leplée. To on utvořil Edith takovou, jakou jí zná celý svět. Leplée stál za přezdívkou Môme Piaf (inspiroval se jejím malým vzrůstem – pouhých 142 cm), ze které si Edith posléze převzala právě své přízvisko Piaf. Byl to Leplée, kdo naučil Edith vystupovat na jevišti. A byl to Leplée, na jehož doporučení se Edith oblékala na svá vystoupení, do dnes již pro ni tak charakteristických, černých šatů. Leplée zkrátka předvedl světu dvacetiletou neznámou zpěvačku s podmanivým hlasem, ze které se stala legenda.

Edith Piaf byla silnou ženou s křehkou duší. Pravděpodobně proto nedokázala být dlouho sama. Dokázala se velmi rychle zamilovat, ale její partnerská soužití netrvala příliš dlouho. Zřejmě její osudovou láskou byl boxer Marcel Cerdan. Ačkoliv byl ženatý, přinášel Edith tento vztah jistý druh uspokojení. Jak se v knížce Bez lásky nejsme nic píše: „Pro Edith ovšem fakt, že je její nový milenec zadaný, nikdy nepředstavoval žádný velký problém. Už od dob svého poměru s Henrim Contetem se dokázala této někdy bolestivé, jindy příjemné realitě dokonale přizpůsobit. Edith Piaf společnost žen nevyhledávala, neboť v nich viděla především nežádoucí rivalky, pokud byly hezké, a cítila dokonce jakési podvědomé uspokojení, když nějaké ženě mohla odloudit manžela...."

Marcel Cerdan zahynul v roce 1949 při leteckém neštěstí. V Edithině životě pak následovalo mnoho dalších mužů, Mezi nimi byl i populární francouzský zpěvák Jacques Pills, kterého si Edith vzala v roce 1952.
Kromě obsáhlého vyprávění o životě Edith Piaf Bierrova kniha obsahuje úryvky z korespondence Edith Piaf, nebo výňatky z jejích básní a písní, které jsou uveřejněné jak ve francouzštině, tak následuje český překlad. Na závěr je v knize uvedena kompletní diskografie, a přestože Edith všichni znají jako zpěvačku, objevila se i v několika filmech. Filmografie je taktéž součástí tohoto životopisu.

Nemá smysl se více rozepisovat o životě královny šansonů, jelikož bychom čtenářům prozradili veškerý obsah této knihy. Nezbývá tedy než čtenářům doporučit, aby vzali knížku Edith Piaf: Bez lásky nejsme nic do ruky a začetli se do poutavého životního příběhu jedné z nejslavnějších osobností hudebního průmyslu. Získají tak nový pohled na život plný zvratů „opuštěného vrabčáka" Edith Piaf.