Grace: Kněžna monacká - Jeffrey Robinson

Od: Polgara
Přidáno: 4. 8. 2014

"Líbilo se mi, jak se autor postupně věnuje všem členům rodiny, kteří nám tak poskytnou svůj úhel pohledu. Na začátku knihy je předmluva od Nicole Kidman (ztvárnila Grace ve filmovém zpracování). Nutno pochválit příjemný formát knížky a i samotnou obálku. Spisovatelův pohled je sice možná jednostranný, ale pro někoho, kdo s historií této rodiny teprve začíná, velmi příjemnou sondou do jejich života a historie, kterou by si měl přečíst každý koho tato slavná dáma fascinuje."

Přidáno: 24. 6. 2014

"I přesto, jak smutný a drastický byl její konec jsem si ji jako herečku a hlavně kněžku oblíbila. A nemohu jinak než doporučit. Autor má velice dobrý styl psaný při kterém se stránky obrací samy a téměř se mi zdálo, že to bylo napsáno jako román. Doporučuji to spíše zkušenějším a starším čtenářům, aby knihu dostatečně pochopili, ovšem, kdo chce poznat kněžnu Grace stejně jako jsem to chtěla já - neváhejte. Nebudete litovat."

Zbytek recenze najdete ZDE.

Přidáno: 5. 6. 2014

Grace Kellyová neměla cestu za svým snem úplně růžovou, ale díky slavnému režisérovi se brzy stala oblíbenou a mnohými obdivovanou, což ostatně jistě trvá dodnes.
Autor této knihy se však nesoustředil jen na hlavní postavy. Čtenáře informoval také o historii Monaka včetně politické problematiky a uvedl je tak do veškerého dění až po současnost.
Krásný a jedinečný příběh krásné Grace je vyprávěný čtivě a je rozhodně zajímavým. Jde o první životopis, se kterým jsem se setkala a rozhodně ne poslední, protože mě tato četba velmi zaujala.

Celou recenzi najdete PŘÍMO NA BLOGU.

Od: Knihu, prosím!
Přidáno: 12. 5. 2014

„Kniha mi otevřela oči a od této chvíle už o ní budu znát nejen základní údaje. Příběh je vzpomínáním Rainiera a jejich tří dětí na velmi zajímavou ženu, která byla nejen herečka, ale i matka, manželka a kněžna. Příběh je nejen o ní, ale i o životě v Monaku, jeho historie. Příběh je také o Rainierovi, Caroline, Albertovi a Stephanii. Je to neuvěřitelný příběh plný lásky, štěstí, humoru a soudržnosti, ale také smutku a pocitu prázdnoty...“

Celou recenzi si můžete dočíst ZDE.

Od: Knižní paralela
Přidáno: 29. 4. 2014

"Po přečtení této knihy už chápu, proč si na kněžně Grace Monako tolik zakládá. Byla to totiž obdivuhodná žena. Vzdala se své vysněné kariéry pro spokojené manželství. Milovala svého muže, a prakticky ve všech rozhodnutích ho podporovala. Nadevše milovala své děti, které se pokoušela chránit před novináři, a předávala jim své zkušenosti. Vždyť vychovávala dědice, případně dědičky trůnu.

V červnu k nám do kin dorazí film právě o Grace, v hlavní roli s Nicole Kidman, takže vám doporučuji přečíst si tohle životopisné dílo, a za dva měsíce vyrazit na film!"

Celá recenze zde.

Od: Blog Knihy všeho druhu
Přidáno: 29. 4. 2014

Od: Jitka Neureuterová
Přidáno: 29. 4. 2014

Letos 12. listopadu uplyne 85 let od narození jedné z nejkrásnějších žen Hollywoodu a monacké kněžny, Grace Kelly, provdané Grimaldiové, a tak přichází do kin nejen film Grace: Kněžna Monacká, ale její osobu nám připomíná i nakladatelství Metafora se stejnojmennou knihou Jeffreyho Robinsona.

Robinson měl, díky svému blízkému přátelství s princeznou Caroline, dcerou Grace Kelly a knížete Rainiera III., důvěru knížecí rodiny a získal velmi intimní a otevřené vzpomínky na Monako minulého století a osobní život každého jednotlivého člena rodiny.

Svou otevřeností a snahou uvést na pravou míru některé nepravdy o rodině Grimaldiů se kniha pohybuje na hraně beletrie a literatury faktu. Jedná se o milou a přitom citlivou a emotivní vzpomínku na výjimečnou rodinu, která to nikdy neměla lehké. Musíme žasnout, co se kněžně Grace a knížeti Rainierovi povedlo ze skomírajícího státečku vybudovat. Výstižně to pojmenoval přímo současný kníže Albert: „Moje maminka a táta udělali pro toto knížectví víc než kdokoliv jiný v celých jeho dějinách. Udělali to společně."

Snahou přiblížit v komplexnosti dobu, společnost a knížecí rodinu však neodpovídá název knihy, zklamu fanoušky hollywoodské herečky, na 344 stranách se detailněji nedozvíme život kněžny Grace od kolébky k hořkému konci, ale sledujeme i Monako od válečných let do nejnovější současnosti. Proto bych volila jiný titul, například „Knížecí rodina“ apod.

Ale co bych knize důrazně vytkla, je jedna věc (za kterou však nemůže nakladatelství Metafora), a tou je jistá nekoncepčnost knihy. Autor neustále skáče z tématu na téma (z rodinného příslušníka na dějiny Monaka a zpět k jinému rodinnému příslušníku) a ve větší míře se již jednou vyřčené znovu objeví o několik desítek stránek dál. Škoda, protože jinak jde o velmi čtivou a příjemnou knihu, která jistě potěší leckterého milovníka knih a životopisů zvlášť.