Hotel Ritz

Hotel Ritz

Od: Vaše literatura.cz
Přidáno: 11. 1. 2016

"Dílo je psané podle skutečných událostí. Zaznamenává kus historie, který ovlivnil chod dějin v Evropě. A i když Ritz dávno ztratil na své kráse a je spíš připomínkou starých dobrých časů, je to místo, kde byla poprvé vyslovena myšlenka sjednocené Evropy, která dala vznik Evropské unii. Je to místo, kde se Coco Channel scházela se svým německým milencem, prostor, kde anglický lord ztratil kvůli své sexuchtivé manželce právo na trůn.

I když je kniha plná historických faktů, dat i významných událostí, je psaná čtivě a čtenář se kromě užitečných informací dozví i jaký drink rád popíjel Ernest Hemingway, co nahánělo strach Marcelu Proustovi a kdo s kým měl tajné i méně tajné poměry. Je to skvělá kombinace, kdy člověk spojí užitečné se zábavným.

Hotel Ritz doporučuji všem, kteří se chtějí dozvědět něco zajímavého z historie a zároveň se i pobavit."

CELÁ RECENZE K DOČTENÍ ZDE

Od: Svět Středozemě - blog
Přidáno: 24. 11. 2015

"Ocenitelná je na knize skutečnost, že neseznamuje pouze s hotelem, ale také se světovými osobnostmi jako byl Ernest Hemingway, Marcel Proust či Coco Chanel. Pokud někdo zná Hemingwaye pouze podle jména, hodně rychle si o něm během čtení této krátké, ale výstižné knihy udělá obrázek. A právě největší zvraty, nemilé překvapení či zlé skutky jsou výplodem těchto osobností. Ne vždy se pod střechou Ritzu děly správné věci. A ne vždy dělali správné věci osoby, do kterých bychom to třeba nikdy neřekli.
Hotel Ritz je rozhodně kniha hodná doporučení. Pod skvělým grafickým zpracováním se skrývají silné příběhy plné radosti, války i zrady. Hotel Ritz nebyl pouze místem, kam se slavné osobnosti, vojenští důstojníci či obyčejní lidé chodili vyspat. Bylo to místo, kde se utvářely nebezpečné plány na svržení Hitlera, místo, kde se lidé ocitali doslova na tenkém ledu, místo, kde se utvářela část světových dějin."

Celá recenze ZDE