KRYCÍ JMÉNO TESSERACT: Nepřítel - Wood Tom

od: Z blogu
přidáno: 18. 9. 2013

...Vraždy, streľba, vymýšľanie taktiky a zrada sú hlavnými prísadami aj tejto časti. Detailné popisy rôznych typov zbraní ma nebavili, ale neboli siahodlné, a tak sa dali zvládnuť. Samozrejme, hovorím len o technických detailoch, popis ich deštrukčných schopností bol už desivo fascinujúci. Krvavé scény až také drastické neboli, viac hrôzy sa skrývalo v nevypovedaných hrozbách a v náznakoch spôsobov mučenia. Som rada, lebo ich podrobný opis by som určite preskočila.

Tom Wood má zvláštny talent pracovať iba so zápornými postavami, no pritom z nich vytvorí osobnosti, ktoré si proste musíte aj nechtiac obľúbiťalebo im aspoň držať palce. Aj v konflikte medzi pašerákmi zbraní boli takí, čo boli "iba zlí" a takí, čo boli vyslovene zloduchovia, ktorých budete vy sami chcieť odstrániť z povrchu Zeme. S týmto javom som sa v takejto rozsiahlej miere ešte žiadnej inej knihe nestretla. Je to príjemné osvieženie.

Sériu Krycí jméno Tesseract rozhodne odporúčam mužskému osadenstvu a to ženské nabádam, aby nabrali odvahu a dali šancu nájomnému vrahovi Viktorovi (samozrejme, iba takú čitateľskú šancu, v realite by som sa ho aj ja bála).

Zbytek recenze najdete TADY.

přidáno: 27.6.2013

...A vskutku, pod vším tím střelným prachem se rýsuje skutečný příběh: zabijákovy cíle se rekrutují z řad obchodníků se zbraněmi a zdá se, že šéfové z CIA mají za lubem rozpoutat mezi zbylými překupníky boj, aby se vymlátili sami mezi sebou. Navíc je jen otázkou času, kdy už jim Viktorovy schopnosti nebudou k užitku a dají příkaz k jeho „eliminaci". Ale jak už to tak u pečlivých plánů bývá, dříve nebo později se děsivě zvrtnou. A neplatí to jen na plány zlotřilých tajných agentů. Viktorův plán jednoho útoku doznal jistých trhlin a najednou má tolik nepřátel, kteří chtějí jeho hlavu, že je ani nestíhá počítat.
Chladnokrevný zabiják s vlastním kodexem cti není nijak převratně originální postava, ale ani neurazí. Sice jsem nepochopila, čím by si mohl získat přízeň čtenářů (krom toho, že ušetřil pár náhodných svědků a je ve velké bryndě, což je milé tak nějak škodolibě,) ale tady nejde o nějaké sympatie. Jde tu o to, udržet čtenáře ve střehu a nabídnout jim záplavu akcí, střelby a podrazů, což se myslím celkem podařilo. Tom Clancy to není, ale i snaha se počítá.
Navíc Tom Wood své čtenáře protáhne tolika městy na různých kontinentech (sympaticky převažuje Evropa), že třeba přitáhne do Minsku americké turisty, dychtící shlédnout lokality. A kdo ví, možná už v příští knize Viktor někoho efektivně sejme uprostřed matičky Prahy...

Zbytek recenze najdete ZDE.