Madame Picasso

Madame Picasso

Od: Hranaté šitíčko - blog
Přidáno: 23. 5. 2016

"Kniha vás totiž vtáhne do světa, kde nikdo jiný než umělci nežije. Neexistují obyčejní lidé. Vaše mysl krouží pouze mezi básníky, malíři a herci. Ostatního nic neexistuje. A pokud to existuje, vznáší se to všude kolem v rozmazaném závoji tušení, že by tam něco jiného mohlo být, protože jinak by vznešený svět bohémů nemohl existovat. A vy to víte. Ale nevnímáte. K životu vám stačí okusovat Picassova plátna, Apollinaire vás bude místo vodou napájet svými básněmi,oblékat se budete do snových kostýmů legendárního Moulin Rouge a místo ke květinám budete čichat k nezaschlým olejovým barvám. A rozhodně se budete chtít stát kubistou. Nebo básníkem."

Celá recenze k dočtení ZDE

Od: Neoluxor - blogteam
Přidáno: 1. 3. 2016

"Kniha Madame Picasso je poctou lásce, která (jak doufáme) jednou potká i nás."

95 %

Zbytek recenze k dočtení ZDE

Od: Vaše literatura.cz
Přidáno: 8. 2. 2016

"Kniha je čtivá, psaná na základě několika pravdivých událostí, ale v řadě případů zapojila autorka svou fantazii. Je to příběh o lásce, zklamání, přátelství i nenávisti. Je to obrázek doby, kdy se z chudého a neznámého stal slavný a obletovaný malíř, kterého zná celý svět. Ve vyprávění se střídají Eva a Picasso, a tak na jednu a tutéž situaci dostaneme dva různé náhledy. Autorka nedává velký prostor popisným částem, zaměřuje se především na vnitřní monology Evy a Picassa a jejich dialogy.

Anne Girardová napsala velice poutavý životopisný román, ve kterém využila historických událostí i existujících postav a zasadila je do smyšleného děje. Postavy její zásluhou ožily a daly divákovi možnost nahlédnout do jejich soukromí. Kniha díky tomu získává na atraktivnosti a zaujme tak i čtenáře, který by po běžném životopisu nesáhl."

Celá recenze k dočtení ZDE.

Od: Blog Moje Iluze
Přidáno: 28. 1. 2016

"Po přečtení tohoto životopisného románu vím, že si tento literární žánr naprosto získal mé srdce. Najednou jsem dostala chuť dozvědět se toho o Picassovi ještě víc, než ukrývá tato kniha. Celkově toto dílo hodnotím jako jedno z nejkrásnějších, které se mi kdy dostalo do rukou. Madame Picasso mi rozšířila obzory, zpříjemnila mi spoustu chvil a nakladatelsví Metafora opět nezklamalo. Přesvědčilo mě opět, že vydává jen skvostné literární kousky."

Madame P-recenze

Celá recenze dočtení ZDE.

Od: Zápisky jedné knihovnice
Přidáno: 11. 1. 2016

"Napsat životopisný román není jednoduché. Autor se musí držet známých fakt, stejně tak by měl zapojit i svou fantazii a vdechnout postavám život. Popsat je tak, jak by skutečně jednaly, vystihnout jejich charaktery a napsat dialogy, které by mohly doopravdy říkat.
Anně Girardové se to povedlo. Vytvořila poutavý román, který přečtete jedním dechem."

ZDE recenze k dočtení

Od: Svět Středozemě
Přidáno: 7. 1. 2016

"Madame Picasso je kniha, ke které se později ještě určitě vrátím, protože tento milý, silný a upřímný příběh o umění a hluboké lásce si zaslouží být čten několikrát. Kniha má vše, co vlastně takový typ knihy potřebuje. Skvěle vykreslené prostředí, které vás vtáhne do děje, nosné charaktery, silný příběh, částečně založený na skutečných událostech, částečně na autorčině fantazii, to vše opředeno láskou, porozuměním a uměním.
Knihu jednoznačně doporučuji, i když to zrovna není tak úplně váš žánr. Někdy je totiž potřeba, zkusit i něco jiného."

Celá recenze ZDE

Od: Knihy a mé další radosti
Přidáno: 4. 1. 2016

"Kniha je napsaná bravurně a velice čtivě. Během čtení jsem se do knihy tak zamilovala, že mi pokaždé zněl příběh dlouho v hlavě. Hlavně to, jak Pablo oslovoval Evu - ,, Ma jolie..." Při čtení se u mě vystřídala spousta emocí - od lásky přes drobnou radost až po smutek. A po dočtení knihy si připadám citově rozložená - mám chuť dívat se do zdi a přemýšlet o celém příběhu neustále dokola."

Celá recenze k dočtení ZDE

Od: blog Knihy menia náš život
Přidáno: 21. 12. 15

"Vďaka tejto knihe mám možnosť nahliadnuť nie len do Picassovho ateliéru, ale aj do jeho srdca a aspoň na chvíľku pocítiť, ako sa Picasso cítiť. Kniha mi taktiež otvorila oči, že niektorý ľudia maju v láske taktiež problémy a niektorý i väčšie, ako ja."

Celá recenze ZDE