Magická Praha - Michaela Kudláčková

Magická Praha - Michaela Kudláčková

od: blog Praha neznámá
přidáno: 6. 5. 2014

Michaela Kudláčková dokázala v útlém průvodci vtipnou a nevtíravou formou představit starobylá zákoutí i s jejich obyvateli. Popisované bytosti, můžeme s průvodcem v ruce obvykle na stanovených místech potkat, někdy si s nimi i promluvit, případně nás autorka upozorní na nebezpečí při setkání s jednotlivými strašidly a jak se přitom máme chovat. Knížka nám umožní projít si, nejlépe v hodinách v průvodci k tomu určených, místa, kterými jsme prošli už tisíckrát. O těchto lokalitách si myslíme, že tu buď není vůbec nic zajímavého, anebo že už to tam dokonale známe. Takže co bychom tam znovu chodili? Autorka nás ale záhy přesvědčí o opaku. Důvěrně známé kostely, náměstí a domy, ale i místa ve dne přecpaná turisty, nám znovu, ale tentokrát trochu jinak, otevírají svou náruč a zvou nás, abychom pochytili i jejich mystickou duši, za což Michaele Kudláčkové patří můj největší dík a budu se určitě těšit na její další knížku podobného zaměření. Průvodce dokáže přitáhnout všechny čtenáře ve věkovém rozpětí od 0 do 100 let, kteří se rádi trochu bojí a mají rádi historickou Prahu. Vzít si ho sebou do batůžku mohou jak celé rodiny s dětmi pro jejich potěšení, tak party kamarádů pro pobavení anebo romanticky zamilované dvojice pro větší vzájemný prožitek z večerní procházky.“

„Co mě osobně pohladilo na srdci, byl i fakt, že mi autorka v jiné verzi umožnila se znovu setkat, s mými oblíbenými strašidly z mé kdysi dávno milované knížky „Pražské legendy" od Františka Langera, kterou jsem mnohokrát četl a i později často prolistovával. V ní se vyskytovaly velmi sympatické nadpřirozené postavy staré Prahy, které jejím obyvatelům rády pomáhaly. Mezi nimi byli i vodníci pan Jindřich, pan Pivoda a pan Josef. K mé obrovské radosti jsem se s nimi setkal i v průvodci Michaely Kudláčkové, což „pravdivost jejich existence" pro mě jen potvrdilo. Zároveň mě to podnítilo k hlubšímu a podrobnějšímu seznamování s dalšími strašidelnými postavami spjatými se zšeřelými pražskými uličkami.“

od: Be In Magazine
přidáno: 26. dubna 2014

„Strašidelný průvodce se na první pohled stal mou novou oblíbenou knihou a rozhodně ho na pár měsíců nebudu odkládat nikam daleko. Ihned po přečtení několika kapitol, jsem se rozhodla, že letošní léto strávím objevováním pražských zákoutí a především strašidel. Takže doufám, že se v nějaké zapadlé uličce, nebo třeba na Staroměstském náměstí u zvonící řeholnice, potkám i s vámi.“

Recenze k dočtení TADY.