Mandaly od A do Z - Gaudingová Madonna - Recenze

od: www.webmagazin.cz - Julie Kolocová
přidáno: 5.4.2012

Vše kolem nás plyne. Jakoby se svět nedal zastavit. Tančíme pořád dokola, přesto je ten tanec co chvíli jiný. Nevadí mu ani náš konec, vždyť nastoupí někdo jiný. Koneckonců ani my nejsme stejní. Ve svých podobách se měníme a co se zrodí, je hned dál, krůček k zániku, který je počátkem. A tak stále dokola. Kruh. Symbol všeho pohybu, proudění energií, vzestupu i pádu, zrození a smrti. Pokud jej nalezneme, jsme napojeni na to okolní v naprosté harmonii. Pokud jej nalezneme, jsme v souladu sami se sebou.

Pochopit základní principy tohoto symbolu a návod, jak začít hledat tu harmonii, nám může pomoci kniha Mandaly od A do Z. Na knižních pultech se objevila právě v tuhle dobu a je příjemným pokračováním celé řady populárně naučných knih z produkce nakladatelství Metafora. Kameny, jóga, aromaterapie, tarot, sny, mýty a báje, reflexologie, čakry, andělé, léčivé rostliny, masáže, feng-shui, mystický sex a konečně mandala. Je vidět, že v Metafoře vědí, po jakých tématech sáhnout. Nic proti tomu, naopak. Je jedině dobře využít současné poptávky po tom, co ne vždy lze pojmout tzv. vědecky, chcete-li racionálně. V době chaosu, zanikajících stabilit i pokleslých hodnot se společnost snaží obrodit. Je pravá chvíle zapomenout na to hmatatelné. Touha dojít klidu a sounáležitosti snad zvítězí.  Jsme zase u kruhu. Vždyť i tohle lidská společnost zažila mnohokrát. Nejen o tom vypráví mandala. Kniha nám ji představí ve všech podobách. Věnuje se její podstatě, projevům všude kolem nás, provede čtenáře skrz naskrz světem současným i historií.    Po obecné teoretické části přichází praktická. Symbolika barev, momenty v životě, kdy nám mandala může pomoci, návody, jak si tu svou vytvořit, včetně velké přílohy s předkreslenými nákresy mnoha mandal.

Jako u předchozích titulů je i zde každá část odlišena barvou v záložce, velice snadno se tak v knize orientujeme. Příjemný je křídový papír a oceníme i opravdu velké množství barevných fotografií. Jenom na nezvyklý menší formát si stále nemohu zvyknout.

Kniha má spoustu pro, abych ji všem, kteří se chtějí duševně obohatit, vřele doporučila.

přidáno: 10.4.2012
...Jelikož se mandaly všeobecně používají k léčbě, například na psychiatrii, je myslím dobré si tuto knihu pořídit. Mandaly jsem malovala už několikrát a musím říct, že se při nich člověk suprově odreaguje. Na barvičkách krásně vidíte, co vám chybí, či jestli se trápíte. Řekla bych, že to je něco jako odraz duše v barvičkách. Kniha je opravdu obsáhlá, najdeme zde zhruba 300 stran textu a následně velké množství mandalek. Čtení doplňují krásné barevné ilustrace, které vytvářejí přátelskou atmosféru. Pro úplné neznalce je tato kniha tím pravým, název skutečně mluví za vše.   Pokud bych měla mluvit za sebe, kniha mne úžasně obohatila a rozhodně jí doporučuji. Mandaly skvěle pomáhají proti stresu. Takže neváhejte, popadněte pastelky a vzhůru do malování!

Celou recenzi najdete ZDE!