Návrat domů - Rose Melanie - Recenze

Návrat domů - Rose Melanie - Recenze

od: Barbora Javorková (http://knihomilka.blogspot.com/)
přidáno: 3.4.2012

Nemohla jsem se dočkat, až se mi do rukou dostane další kniha britské autorky Melanie Rose. Její první román Má noc je tvůj den mě příjemně překvapil, takže jsem byla hodně zvědavá i na další knihu s názvem Návrat domů. Když jsem si přečetla o čem má být, zajásala jsem ještě víc. Duchařina, návraty do minulých životů, to jsou témata, která mě v knihách hodně baví.

Příběh nás zavádí do Anglie. Panuje drsná zima, ve které kamsi cestuje mladá žena. Jede autem, sebou má pár svých věcí a kočku. Kam má namířeno, to se nedozvíme, protože má nehodu. Když se probere, nic o sobě neví. Vnímá jen muže, který ji nese v náručí. Ocitá se v rodině finančníka Vincenta, který žije s malou dcerkou Jadie. Kate (tak si naše hrdinka začne říkat) zjišťuje, že je to rodinka velmi zvláštní. Všemu vévodí svérázná hospodyně, která se na Kate netváří příliš nadšeně. Kate chce zjistit kým je, proto podstoupí hypnózu, která ji však nezavede do jejího současného života. Ocitá se ve viktoriánské Anglii, jmenuje se Kitty a žije s matkou a dvěma sourozenci. Kate je zmatená, cítí, že Kitty je jí velmi blízká, netuší však, proč se v hypnóze nemůže dostat do vlastní minulosti. Život viktoriánské dívky je však zajímavý a Kate postupuje další a další sezení...Dostane nakonec zpátky svůj život? A proč má pocit, že je čímsi propojená s Jadie? Je vůbec možné, aby člověk žil několik životů, ve kterých by se setkával se svými spřízněnými dušemi? Naprosto úžasný román, který jsem zase nemohla odložit. Katein příběh mě vtáhl, s napětím jsem čekala jak to dopadne. Pořád jsem trnula strachy, jestli bude Kate v pořádku a zda-li jí nehrozí nějaké nebezpečí. Občas totiž všechny postavy působily dosti podezřele... Ale jedná se o romanci, takže platí, že konec musí být dobrý. Jaký, to samozřejmě prozrazovat nebudu.   . Milovníci zvířat, nebojte se. Kočička, o které se zmiňuji na začátku, bude v pořádku.

Můžu tuhle skvělou duchařskou romantiku doporučit ke čtení. Nuda nehrozí, naopak, budete-li ji číst večer při lampičce, ještě se i krásně "pobojíte".

od: Míša Durcová - z blogu
přidáno: 13.4.2012

Anotace:

Všichni znají pravidla, jenom ona ne. Dokonce ani neví, kdo je a jak se ve sněhové bouři, ve které málem umrzla, ocitla. V rodině jejího zachránce se o ni postarají, ale Kate (jak si začne říkat, protože nezná ani své jméno) si připadá jako v podivném snu. Co si taky myslet, když domněle němé děvčátko promluví, aby jí sdělilo, že jeho mrtvá sestra ji čekala? Když se po domě možná promenují duchové, všude je samá záhada a nakonec se do všeho zaplete dívka z viktoriánských dob. Je snad možné, že jsme žili už mnohokrát předtím? A že se v nových zrozeních můžeme vracet ke svým selháním, abychom je napravili, k dávným bolestem, abychom je utišili - ale zejména ke svým láskám, které nikdy nepominou…   Když jsem vzala knihu prvně do ruky, první myšlenka byla, že autorka si očividně libuje v amnézii. Ale nebýt ztráty paměti, příběh by byl vlastně úplně jiný.   Návrat domů je román se vším všudy. Dívka v nesnázích, krásný svalovec, roztomilé dítě a všechno obmotané tajnostmi a záhadami. Když jsem se do knihy pustila, byla jsem minimálně zvědavá, co si autorka vymyslí, ale to co se mi dostalo do rukou, určitě to předčilo mé očekávání. Takový příběh, jaký je uveden na těchto stránkách, je prostě originální, a nevyzpytatelný. Nevěděla jsem, co se bude dít na další stránce. Je pravda, že jsem se celkem bála, že jakmile tam autorka zavede duchy, už toho bude moc, a nebude mě to bavit. Ale asi s Melanii sdílíme myšlenky, protože to vyřešila naprosto perfektně.

POSTAVY Co se týče postav, nejvíc jsem si oblíbila Kitty. Asi to bode kvůli tomu konci. Kvůli tomu co udělala. Ale celý její život byl těžký, a to s čím se musela potýkat, a že to obstála, a zůstala duševně zdravá, za to ji opravdu obdivuji.   OBÁLKA Je prostě nádherná! Celá edice Kassandra (zatím asi 2 díly ) Má krásné obálky. Ale jestli ten muž na obálce je Adam, tak to opravdu ne! Připadá mi tam starý, a já si ho představovala….jinak.
Abych knihu shrnula. Nečekala jsem to, ale líbí se mi více než Má noc je tvůj den. Nejen kvůli záhadnějšímu ději, ale také kvůli postavám. A protože nemám co jí vytknout dávám 10 bodů!

přidáno: 17.4.2012

Podle obrázku na obálce knihy jsem si myslela, že půjde o typický román pro ženy. Hrdinka sice hledá toho pravého, ale je tam i dost tajemna, ztráta paměti, hovory s mrtvou sestrou, návraty do minulých životů. Existuje snad možnost, pokud jsme už kdysi prožili více životů, že se kolem nás vyskytují stejní lidé? Kniha se mi líbila, zajímavý děj a překvapivý závěr, možná by někomu mohlo vadit dost malé písmo.

Autorka píše velice čtivě,určitě si od ní ráda přečtu další romány.

od: Monika Blažková - z blogu...
přidáno: 17.4.2012

... Kate se mi jeví jako velmi silná osobnost. I když sama neví kým je, snaží se pomoci všem uspořádat jejich vlastní životy. Do celého příběhu se prolíná i záhada o vztahu s jejím zachráncem, který nečekaně vyústí až ke konci, ale stojí za to si na to počkat. Chvílemi jsem byla napnutá, pak jsem se bála, tento příběh mě zkrátka nenechal ani na chvíli se nudit nebo přestat číst. Je to jako závislost, která vás žene kupředu, jen abyste se dozvěděli zase o kousek víc.

přidáno: 24.4.2012

...samotný děj nám připravuje spoustu překvapení, které rozhodně nečekáme. A to je na této knize skvělé. Není to klasický příběh, kdy už od začátku tušíme jak to bude probíhat. Což se mi na tom velmi líbilo. Protože vědět hned od začáku jak to dopadne, je pro člověka dá se říci i dost nuda. Ne tedy vždy, ale někdy to tak i bývá.   Shrnutí a hodnocení: Je to rozhodně skvělý a pro mě velmi originální romantický příběh. Člověk se do knihy začte a rozhodně se u ní nenudí. Každá kapitola čtenáři připraví nějaké překvapení. Pokdu máte aspoň trochu rádi romantické knihy, přečtěte si ji. Určitě to stojí za to. Dávám této knize 5 hvězdiček, které si určitě zaslouží.

Celou recenzi najdete TADY.

od: Z blogu....
přidáno: 25.5.2012

...Tuto autorku jsem si oblíbila díky její předešlé knize Má noc je tvůj den, kterou, stejně jako tuto, vydalo nakladatelství Metafora. Melanie má takový svůj osobitý styl vyprávění, který mě osobně nutí číst dál a dál až do úplného konce. Nikdy není jisté, co se opět přihodí a jak to všechno nakonec dopadne. Čtenář se může dohadovat v duchu nad tím, jak to v ten a ten moment asi bude, ale pak ho to přeci jen překvapí. Možná někoho zamrzí, že se nejedná o nějakou YA literaturu, ale spíše o takovou tak trochu červenou knihovnu. No a co? Nejsem nějaký zastánce milostných románů, ale Melanie si mě svými knihami získává. Líbí se mi, jak to umí podat. Ač čtete delší odstavce, nikdy se nenudíte. Tuto knihu doporučuji spíše těm, kterým nebude vadit absence vlkodlaků a upíru, ale budou se chtít zamyslet například nad smyslem samotného života, co se děje s odchozími dušemi a podobně.
Celou recenzi najdete k přečtení TADY.

od: Recenze z blogu...
přidáno: 18.6.2012

Tato záhadná a překvapivá kniha byla prvním dílem, které jsem od této autorky četla. Musím ale říct, že rozhodně ne posledním. Nemohla jsem přestat číst, a to ani při večeři. A co mě vlastně nejvíc zaujalo? Hlavní hrdinka Kate je až obdivuhodná, sama má život naruby a všem kolem sebe se snaží pomáhat. Možná jako by chtěla od svých problémů utéct a proto řeší trable jiných. Ale možná už prostě je taková. Líbilo se mi, že vlastně nebylo jednoznačné, jaká naše hlavní postava je, proto celé dílo působilo tak tajemně. Kate se až téměř omylem dostane z automobilu nad propastí. Začátek mi přišel poněkud nereálný. Kdybych se probudila a nic si nepamatovala, určitě bych nejdřív začala panikařit, hlavou by se mi honilo bůhvíco a možná by proběhla i nějaká ta slza. Naše hlavní hrdinka se klidně zvedla a pokračovala v cestě. V cestě vstříc nalezení její identity jí pomáhá tajemný zachránce, kterého by si zamilovala každá dívka. Napětí vás bude provázet celým příběhem, ani nevytušíte, jak to vše dopadne. Pro mě byl konec obrovským překvapením, což se u mě jen tak nějakému autorovi nepovede, přece jen už jsem přečetla spousty knih a skoro pokaždé se mi podařilo odhadnout rozuzlení. Tady ale bylo všechno naprosto nečekané. Klobouk dolů, Melanie!

Celou recenzi si můžete přečíst TADY.