Pamatuji si vás všechny

Pamatuji si vás všechny

"Krimi román Pamatuji si vás všechny od úspěšné Yrsy Sigurdardóttir je jednou z nejočekávanějších knih zimy. A konečně jsme se tohoto islandského kousku v českém překladu dočkali!"

Od: Martinus.cz
Přidáno: 10. 3. 2016

"Uprostřed chladné islandské divočiny leží vesnička Hesteyri. Pokud se tam vypravíte, buďte ve střehu a nepotulujte se nocí. Tohle místo skutečně existuje a možná tu najdete i dům, kterému je lepší se vyhnout. Mrtví tu jsou neklidní a pamatují si více, než bychom si přáli. Starý prázdný dům, se stane výzvou pro trojici přátel. Gardar, jeho manželka Katrin a kamarádka Líf, se rozhodnou jej zrenovovat. Malování zdí a vytrhávání podlahy, ale nebude to nejhorší, co je tu čeká..."

Celou recenzi si můžete přečíst v detailu knihy.

Od: Severské krimi.cz
Přidáno: 17. 2. 2016

"Pamatuji si vás všechny je thriller perfektně se hodící do únorové plískanice. Choulíte se v křesle a prozíravě zatahujete žaluzie, abyste unikli pozornosti dětí hrajících si venku v dešti. Pro jistotu."

CELÁ RECENZE k dočtení zde.

Od: ČBDB.cz
Přidáno: 16. 2. 16

"Pamatuji si vás všechny je mou první knihou od Yrsy Sigurdardóttir. Do přečtení této knihy jsem o ní neslyšela, ale už teď se těším, co dalšího napíše. Mimo tuto knihu u náš vyšla šestidílná série, kde je hlavní hrdinkou právnička Tóra. Osobně si spíš počkám na nějaká další nadpřirozena, snad se dočkám. Jedinou výtkou ke knize jsou pro mě některé krkolomné obraty, které mi úplně nesedí, ale to může být způsobeno překladem a ne chybou autorky. Celkově knihu doporučuji každému, kdo se občas nebojí bát."

Recenzi k dočtení najdete ZDE.

Od: Severské detektivky
Přidáno: 28. 1. 2016

"Kniha je napínavá od začátku do konce a autorka vám záhady a jejich řešení dávkuje postupně. Příběh je čtivý a strhne vás už po několika stránkách. Vlastně už ve chvíli, kdy starý kapitán utrousí několik záhadných poznámek o prokletém domě na ostrově. Pokud znáte thriller Deset malých černoušků od Agathy Christie, pak vězte, že Yrsa dokázala vytvořit snad ještě napínavější atmosféru. Zlo je všudypřítomné a vy i knižní hrdinové ho máte na dosah ruky. „Pamatuji si vás všechny" je kniha, která by neměla uniknout pozornosti nikoho, kdo se rád bojí a kdo rád řeší záhady."

Celá recenze k dočtení ZDE.

Od: Tomáš Kaplan Fojtík na GoodReads
Přidáno: 6. 1. 2016

"Yrsa Sigurdardóttir má skvělou schopnost vykreslit atmosféru místa tak působivě, že se na čas přenesete na Island. To není žádný pokus o promo, ale každý její čtenář vám to potvrdí. Tuto schopnost si udržela i v první knize bez své ikonické hrdiny Tóry.

Další aspekt jejich knih spočívá v tom, že využívá místní mýty a legendy, v tomto případě duchařské. Duchařina pochopitelně vždycky přitahovala a Yrsa to ví, nicméně nevidím v tom laciný pokus, notabene když je to skvěle napsané."

Od: blog Knihy menia náš život

Přidáno: 21. 12. 15

"Samotný dej i zápletka ma veľmi oslovila, nechcem vám však prezrádzať, ako to dopadne, či aké samotné zvraty ma prekvapili (potom by sa vám to už určite nechcelo čítať), tak poviem len toľko, že rozhodne táto kniha stojí za prečítanie."

Celá recenze k dočtení.

Od: Blogteam Neoluxor
Přidáno: 21. 12. 2015

"Čeká vás taková dávka napětí, že si budete okusovat nehty, obzvlášť pokud knihu čtete někde na samotě u lesa a doma zrovna nikdo není. Požitek z četby je tak zaručen. I když nejde o žádný krvák, vykreslí autorka chvílemi téměř hororový příběh."

Od: Martinus CZ
Přidáno: 21. 12. 2015

"Když se tři mladí lidé z Reykjavíku rozhodnou, že koupí dům v opuštěné obci v pustých západních fjordech, netuší, co všechno je tam čeká. Co bude odhaleno a co probuzeno... Krimi román Pamatuji si vás všechny od úspěšné Yrsy Sigurdardóttir je jednou z nejočekávanějších knih zimy. A konečně jsme se tohoto islandského kousku v českém překladu dočkali!"

LookBook ZDE.

Od: Marselle
Přidáno: 21. 12. 2015

"Kniha Pamatuji si vás všechny je mojí druhou přečtenou knihou této autorky. Její děj se prolíná ve dvou liniích, které nakonec splynou v jednu. Knihu jsem přímo hltala jak se mi líbila. Duchařinu mám ráda, a snesla bych klidně víc. Tuto knihu všem doporučuji, a já jdu vybírat nějakou další knihu této autorky."

Zbytek recenze k dočtení ZDE.

Od: blog Aires's World of Books
Přidáno: 21. 12. 2015

"Pokud se odvážně pokusíte číst knihu před spaním, bude vám z ní běhat mráz po zádech. A to je dobře. K pořádné duchařině trocha adrenalinu patří. S hlavními hrdiny se rychle sžijete a vše, jako kdybyste prožívali s nimi. V nočním tichu budete poslouchat divné zvuky a ohlížet se, jestli vám někdo nestojí zády. Nebojte se, není to krvavý horor, to jen autorka umí čtenářům pořádně zabrnkat na nervy. Díky tomu si z knihy odnesete silný zážitek.
...Kniha není pro jemné povahy, ale já jsem si její čtení užila. Je výborně napsaná, čtivá a nabídne vám vše, co můžete od žánru očekávat. Jestli se do knihy plánujete pustit a nemáte nervy z oceli, další řádek nečtěte. Zkuste si vyhledat Hesteyri. Zjistíte, že je to reálné místo a příběh je inspirován skutečnými událostmi."

Recenze k dočtení ZDE.

Od: Veronika Černucká - čtenářský názor
Přidáno: 3. 12. 2015

Je bezkonkurenčně nejlepší ze všech jejích knih. Je to napůl thriller, napůl horor, ale v závěru se všechno hezky a logicky vysvětlí. Čtenář si může lámat hlavu hned nad několika promyšlenými zápletkami. Během čtení mi běhal mráz po zádech a občas jsem neměla daleko k slzám. Není to nic pro slabé žaludky, protože tahle kniha je o tom nejhorším, co si můžou lidé navzájem provádět. Atmosféra je skvělá, styl úžasný a knihu člověk přečte jedním dechem. Já ji dočítala až ráno ve čtyři hodiny, protože jsem ji nemohla odložit. Lehce mi připomíná mou oblíbenou Camillu Läckberg, ale možná že je ještě lepší. A co mě opravdu dostalo, to byl závěr knihy. Děsivý, ale zároveň inteligentní a vzhledem k islandským pověstem i uvěřitelný.
Při čtení jsem se ocitla ve starém domě a úplně jsem cítila, že mám zlo na dosah ruky. To se naposledy povedlo Agathě Christie v jejích Deseti malých černoušcích.
Na body má kniha 100%.

Od: Barbora Javorková (http://knihomilka.blogspot.cz/)
Přidáno: 19. 11. 2015

Staré domy mají kouzlo, kterému člověk snadno propadne. Skrývají v sobě romantiku i drsnost. Nabízí výzvu - sprav mě, nastěhuj se a žij.
Jeden takový dům koupili manželé Gardar a Katrín s kamarádkou Líf. Ta nedávno ovdověla a plánovaná rekonstrukce by ji mohla přivést na jiné myšlenky.

Mladí lidé se rozhodnou, že si dům, který leží ve fjordech, zajedou prohlédnout. A od té chvíle se začnou dít podivné věci. Vypadá to, že v domě straší. Z ničeho nic se na podlaze objevují mokré šlápoty. V domě i kolem něj jsou mořské mušle a někdo přinesl i kříž z hrobu. Jenže kdo by to mohl být, dům i okolí je opuštěné a kromě Gardara s manželkou a Líf tam nikdo není. Pomoc si nezavolají, protože se jim záhadně vybíjejí telefony. Nezbývá, než se věci podívat na kloub. Třeba tomu záhadnému chlapci, kterého Katrín několikrát viděla...

Ve stejné době, ale na opačné straně od záhadného domu, je vyšetřováno podivné vloupání. Někdo se dostal do místní školky, kterou zničil. Případu se ujímá policistka Dagný, jíž sekunduje psychiatr Freyr. Zjišťují, že vandalismus má souvislost s událostmi, jenž se udály před mnoha lety. Současně se do případu zaplétají i podivná úmrtí osob, které kdysi do školky chodily. Pro Freyra je to o to těžší, protože se ještě nevyrovnal se zmizením svého malého synka. Tím víc je to pro něj bolestnější, protože i chlapcova kauza nějakým způsobem souvisí s jejich případem.
Nitky případu jsou spletité a vedou nejen hluboko do minulosti, ale také k onomu tajemnému domu. Jak to všechno spolu souvisí? Dagný a Freyr před sebou mají těžké chvilky, u kterých se pořádně zapotí. A vězte, že vy se při čtení budete potit taky. Strachem i hrůzou.

Yrsu Sigurdardóttir známe z detektivních příběhů, v nichž hlavní roli hraje advokátka Tóra. Tentokrát nám nabízí příběh trochu jiný. Mrazivý, tajemný a děsivý. Že tam není Tóra? Nevadí. Snadno si oblíbíte i Dagný a Freyra. Oba jsou pro svou práci zapálení, houževnatí a řádně to mezi nimi jiskří. Autorka rozehrává nejen pracovní linii jejich vztahu, ale také tu osobní. Tu, která každou detektivku dokáže polidštit.

Radím vám, najděte si jedno volné odpoledne, večer nebo rovnou celý den. Tenhle děsuplný román si zaslouží jeden dlouhý čtecí maraton. Pak se budete bát tak, jak si o to knížka říká. Scény z domu vás odrovnají. Máte-li sklep, asi do něj nebudete chtít jít sami. A jestli vaše nervy jsou z ocele, možná vám je trochu natrhne informace, že příběh vychází ze skutečných událostí.

Moje oblíbenkyně Yrsa (říkám jí takhle domácky, protože vyslovit to její příjmení je fakt za trest :-)) mě nezklamala ani tentokrát. Je vidět, že psát umí, bez zbytečného natahování a s pořádnou dávkou fantazie, která je u takových knih třeba. Nechte se tedy pozvat na mrazivý Island, tajuplný kout Země. I když to na první pohled vypadá, že je zde život klidný, tento román vás vyvede z omylu.