Plavba smrti - Yrsa Sigurdardottir

Plavba smrti - Yrsa Sigurdardottir

Od: Libri & já
Přidáno: 3. 6. 2015

"Přečetli jste již kdejakou severskou detektivku, ale nenarazili jste ještě na příběhy této šarmantní islandské právničky? Rychle to napravte! Mohu vám zaručit, že u jedné knížky rozhodně neskončíte.
Jednoduše řečeno: kdo umí, ten umí a Yrsa Sigurdardóttir opravdu umí. (Pozorní čtenáři jistě postřehli, že tuto frázi nepoužívám ve svých recenzích až tak často. To už musí být něco, ale u Yrsy neváhám).
V mé „čtecí čekačce" vzorně čeká i další Yrsina knížka, Žhavý hrob, kterou mě nedávno obdarovala kamarádka. Opravdu se nedivím – po mých nadšených „mini" recenzích na autorčinu tvorbu – že mi vybrala právě něco od ní."

Celá recenze k dočtení ZDE.

Od: Centrum detektivky
Přidáno: 6. 1. 2015

"Člověka už při čtení anotace napadne, že obsah zní jako Deset malých černoušků – všichni jsou mrtví, přesto je jeden z nich vrah. Vůbec by mne však nenapadlo, jak bude tato podobnost pravdivá – pojato po svém, po islandsku. A i když by si Yrsa mohla dovolit vyšponovat čtenářovy nervy ještě o stupínek dál, i tak je čtenář po poslední stránce konsternovaný – jednoduchostí vysvětlení a jeho děsivostí zároveň.

Autorčin dosud nejlepší a nejpůsobivější román má v sobě klasickou záhadu zamčeného pokoje, převedenou do klaustrofobického prostředí jachty na otevřeném moři, ze které není úniku. Požitek ze čtení, byť neveselého, je zaručen..."

ZBYTEK RECENZE ZDE

Od: Blog Kniha s knihou
Přidáno: 6. 1. 2015

"Autorka mě ani tentokrát s příběhem v knize Plavba smrti nezklamala a potvrdila si své umístění na žebříčku mých oblíbených spisovatelů. Pokud stále váháte, zda si máte tuto knihu přečíst, jednoznačně vám ji doporučuji."

Celou recenzi si můžete dočíst ZDE.

Od: Blog Literóza
Přidáno: 6. 1. 2015

"Kniha je celkově velmi čtivá, Yrsa má skvělý styl psaní a díky relativně krátkým kapitolám ubíhá čtení rychle. Díky střídání příběhových linií jsme neustále drženi v napětí a nejpoutavější kapitoly jsou ty, které se odehrávají na jachtě. Zakončení příběhu je překvapující, i když možná trochu komplikovanější, čímž si ale autorka zajistila to, že většina čtenářů konec knihy neuhodne. Duchařská atmosféra příběhu nakonec nebyla taková, jak jsem čekala a byla spíš jen takovým osvěžujícím doplňkem děje."

CELÁ RECENZE K DOČTENÍ ZDE.

Od: Severské detektivky, Veronika Černucká
Přidáno: 16. 12. 2014

"Protože jsou autorka i její hlavní hrdinka ženy, příběh má v sobě jistý lidský a emocemi nabitý rozměr. V tomto ohledu má „Plavba smrti" blízko detektivkám švédské Camilly Läckberg. Příběh je napínavý a děsivý, ale i přesto v něm najdete pasáže, které vás vezmou za srdce. Postavy jsou tady velmi různorodé. Mají rozličné charaktery a pocházejí z rozličného prostředí. Majitelé jachty patří mezi horních deset tisíc, takže zavítáte i mezi islandskou smetánku. Rodina Tóry nedostala takový prostor jako například v „Posledním rituálu" a chybí tady i vtipné přestřelky mezi Tórou a jejím přítelem, ale o komiku se postarala Bela. Bela pracuje pro Tóru, ale ty dvě se nesnáší a dělají si neustále naschvály. Pro ně to vtipné není, zato čtenář má v očích slzy smíchu.

Celá kniha se dá rozdělit na dvě části, které se od začátku do konce střídají. V jedné části Tóra řeší svůj případ, ve druhé se ocitáme na lodi a sledujeme, co všechno se tam stalo a co všechno vedlo k tragédii. Yrsa není patetická ani se nesnaží o laciné efekty. Protože vás dopředu nepřipraví na to, jak ošklivé nebo šokující věci vás čekají, o to víc vás potom zasáhnou. „Plavba smrti" je ideální čtení pro ty, kteří mají rádi hrůzostrašné příběhy s perfektně promyšlenou zápletkou."

Celá recenze k dočtení ZDE.