Podezřelý - Robert Crais

Podezřelý - Robert Crais

od: Bloggerka Tereza
přidáno: 7. 8. 2014

"Podezřelý je kniha, která se čte nejen neskutečně dobře a rychle, ale která ve vás i něco zanechá. Pokud milujete zvířata, a to hlavně psy, tak vás příběh pohltí a nenechá. Prostě budete muset číst a číst, protože příběh Scotta a Maggie je nejen akční a zajímavý, ale i dojímavý a krásný. Je to krásná ukázka věrnosti a přátelství mezi člověkem a zvířetem."

přidáno: 14. 4. 2014

„Pokud o předchozím románu Zloději lidí říkám, že byl velmi dobrý, tak o Podezřelém musím říct, že se mi líbil mnohem, mnohem víc. Možná to bylo proto, že spojení zvířete a člověka v jeden tým byl opravdu skvělý kousek a Robert Crais je skvělý vypravěč.“

Recenzi si dočtěte TADY.

přidáno: 14. 4. 2014

„Knížka se mi líbila, byl to skvělý zážitek. Robert Crais umí dokonale vykreslit situaci a když čtete, jako byste byly sami v knížce. To na tomto autorovi opravdu obdivuji, protože neznám moc autorů, kteří by to dokázali a tak si myslím, že Podezřelý není jedinou knížkou, kterou si od Craisra hodlám přečíst.“

RECENZE k přečtení zde.

od: Filip Kráčmar
přidáno: 2. 4. 2014

Craisi, ty zmetku, dej mi víc Maggie!

Podezřelý Roberta Craise je pro mě vůbec první setkání s tímto autorem. Nejsem člověk, který se lehce začte do nových knih, a i co se týče filmů, jsem, abych tak řekl, věrný svým láskám. Například celou sedmidílnou sérii knižního Vinnetua jsem přečetl již devětkrát, a jsem si jistý že to není konečné číslo. I když s postupujícím věkem se zvětšuje i pauza, kterou mezi jednotlivými „znovučteními" dělám.

Proto, když jsem byl požádán, abych napsal na knihu recenzi, přestože jsem ji měl z několika zdrojů doporučenou, ležela několik týdnů u mě na stole naprosto nepovšimnuta. Trochu to přičítám i obalu, který na mě působí velice lacině a mám z něj dojem, že kniha nebude mít žádnou literární hodnotu. Pravděpodobně je můj dojem velmi subjektivní, protože sám autor o českém obalu prohlásil, že se mu velmi líbí.

Obal, který na vnitřních stranách má klasické uvedení do děje a pár slov o autorovi, má na zadní straně, pro mě nepochopitelnou, reklamu na film a další knihy autora. Obal jsem tedy sundal a dostal knihu v černobílém, nic neříkajícím provedení. Radši jsem knihu otevřel.

Po otevření knihy mi prsty proplul příjemný papír, dost tlustý na to, aby se s knihou příjemně pracovalo. Vedle dnes už klasického věnování, na mě vykouklo i prohlášení, že veškeré postavy jsou smyšlené a podobnost se skutečnými osobami je čistě náhodná. To mě pobavilo. Dobrý začátek.

Kniha je rozdělena na čtyři celky: Úvod, Maggie a Scott, Sloužit a chránit a Smečka. Tyto celky mají své jednotlivé kapitoly a já osobně jsem jejich přítomnost vnímal jako jednotlivé psychologické postupy, kterými si oba hrdinové knihy, tedy Maggie a Scott, procházejí. Celá kniha ale začíná prologem, který mě osobně lehce zaháčkoval na několik hodin čtení.

Úvodem autor posílá čtenáře hned do akce v Afghánistánu a vykresluje dvě postavy – Peta a Maggie – vojenského psovoda a jeho psa. Velmi rychle si oba zamilujete a o to je silněší konec prologu, ve kterém Pete umírá. Autor v této kapitole precizně přepíná z pohledu Peta do pohledu Maggie a naopak. Vytváří tak nejen vztah čtenáře s příběhem, ale velmi zdařile prezentuje čtenáři „psí myšlenky". Pro mě osobně byla tato autorova „psí psychoanalýza" tak zdařilá, že když jsem v první kapitole dostal nového hrdinu – Scotta, bylo ho pro mě těžké přijmout, a toužil jsem, aby celá kniha byla napsaná z pohledu Maggie.

Přestože jsem si Scotta a jeho nelehký osud po několika stránkách také zamiloval, nepřestal jsem toužit po „Maggie kapitolách". A to o to více od chvíle, kdy se Scott a Maggie setkají a celá situace je popsaná pouze z pohledu Scotta. Nutno říci, že autor čtenáře takto napíná až příliš dlouho a přistihl jsem se, že mi dokonce hlavou běhá: „Craisi, ty zmetku, dej mi víc Maggie!“ A když konečně přijde na kapitolu, která je ze psího pohledu popsaná, dostane čtenář pouhé dvě stránky. Díky tomu se pro mě tahounem celé knížky nestala dějová linka, která je brilantně vykonstruovaná, ale právě psychické pochody Scotta a hlavně Maggie, kteří se společně snaží vyrovnat se svými démony z minulosti.

Rozhodně ale kniha není „kňouráním" nad nepovedeným životem. Příběh knihy je velmi brilantně vykonstruovaná detektivní zápletka, která je čtenáři podávána tak, že se necítí jako hlupák, na několik věcí jsem přišel i dříve než hlavní hrdina, ale že rozhodně nemůže tušit, co se stane o kapitolu dál. Autor zde obezřetně využívá jak schopností jednotlivých hlavních hrdinů, tak i jejich rostoucího porozumění a schopnosti spolupracovat. A s gradací celého příběhu se čtenář dočká i více „Maggie kapitol". A ne jen jejích.

Podezřelý Roberta Craise je pro mě vůbec první setkání s tímto autorem. Nejsem člověk, který se lehce začte do nových knih, a i co se týče filmů, jsem, abych tak řekl, věrný svým láskám. Robert Crais a jeho Podezřelý se takovou láskou stali.

Filip Kráčmar

přidáno: 1. 4. 2014

„Napětí se v této „psí kriminálce" stupňuje spíše pomalu a vrcholí ve chvíli, kdy se oběť zločinu začne dostávat do opačné role, a otázka kdo je tady vlastně Podezřelý začne útočit na čtenářovu mysl. Jestliže však bylo záměrem autora zejména to, aby se čtenář v závěru knihy v duchu modlil: „Čert vem detektiva, hlavně ať to přežije ten pes," tak mohu říci, že se mu to povedlo.“

RECENZI najdete zde.

přidáno: 31. 3. 2014

„Kniha mě mile překvapila, četla se opravdu skvěle. Děj byl střídavě napínavý a zajímavý, osobní život hlavních postav se prolínal s vyšetřováním. Střídaly se pohledy více postav, ale z pohledu Maggie jsem byla nejvíce překvapená, nejen že byl velmi reálný, ale navíc jsem se s ničím podobným v knize nikdy nesetkala. Nahlédnutí do psí duše bylo zajímavé a zábavné. Sledování toho, jak se buduje pouto mezi zvířetem a člověkem, je něco nádherného. Maggie jsem si už od začátku zamilovala, i přes to všechno, co se jí stalo, dává šanci dalšímu člověku, aby se k ní duševně přiblížil.“

Celá recenze k přečtení ZDE!

přidáno: 31. 3. 2014

Videorecenze ke zhlédnutí ZDE!

přidáno: 26. 3. 2014

"Při četbě si budete připadat jako na horské dráze. Střídají se zde divoké okamžiky, kdy knihu čtete bez dechu a nepřipadá v tu chvíli v úvahu, že byste ji odložili, s těmi trošku klidnějšími, kde se můžete pořádně nadechnout a připravit na další akci. Na začátku knihy se Pete s Maggie ocitají na pokraji smrti a Pete po chvíli umírá. Poté děj plyne většinu knihy konstantně a právě tady sledujeme, co všeho je schopen pes cítit a udělat pro člověka. Ke konci knihy se opět rozjíždí velmi akční děj, kdy do poslední chvíle nevíte, jak to se Scottem a jeho milovanou Maggie dopadne. Musím se přiznat, že u některých okamžiků jsem skoro nedýchala a posledních několik desítek stran jsem knihu nebyla schopna odložit ani na vteřinu.

Řekla bych, že dílo je napsáno srcem. Robert Crais musí být skutečně milovníkem psů, protože se u Maggiiných kousků jak zasmějete, tak si i pobrečíte. Já sama psy doslova zbožňuji a musím říct, že tak krásnou knihu o psí duši jsem ještě nečetla. Ten, kdo má pro tato čtyřnohá chlupatá stvoření slabost, by si měl knihu určitě přečíst. Bude ho zahřívat na srdci ještě dlouho po přečtení."

Celou recenzi najdete TADY.

od: Bookskla
přidáno: 22. 3. 2014

"Od tohoto autora jsem jinou knihu nečetla, ale musím říct, že si určitě nějakou seženu. Scott a Magie byli super tým. Kniha se četla skoro sama. Scott jako hrdina mi byl hodně sympatický. Jeho pes je pro něj všechno a on je člověk, který se nikdy nevzdává. Kniha skvěle poukazuje na psí inteligenci. Co všechno dokáže pes pochopit a vycítit. Nikdy jsem detektivky nečetla, ale tato už je druhá, kterou mi poslalo nakladatelství Metafora, a znovu mě nezklamala. Možná i na tento žánr přejdu."

Celou recenzi NAJDETE ZDE.

přidáno: 18. 3. 2004

"Podezřelý je výborně napsaná kniha, která se mi četla naprosto sama. Naprosto mne upoutala a uchvátila a při každém pořádném zvratu, kterých je tu opravdu hodně, se mi tajil dech. Scottovi a Megiie sem moc fandila, aby nejen přišli na kloub případu, který se Scottovi zaryl do duše i mysli, ale aby si k sobě našli cestu, která není nijak lehká a jejich okolí jim její zdolání rozhodně neusnadňuje.

Podezřelý je knížka, která rozhodně stojí za přečtení a bude se líbit nejen milovníkům detektivek a napětí, ale i milovníkům psů, protože právě oni zde hrají velkou roli. Je to nejen výborně vykreslený detektivní příběh, ale také příběh o přátelství, lásce, vzájemném porozumění a o tom, že rány na duši se hojí mnohem hůře a déle, než rány na těle."

Celá recenze K PŘEČTENÍ ZDE.

přidáno: 26. 2. 2014

„Kniha je napsaná velice poutavě. Je rozdělená na spoustu kapitol, každá má v názvu jméno. Scott, Maggie, Joyce, Ian.. Záleží na jménu, od toho se odvíjí celá kapitola. Je v názvu Scott? Následující děj je psán z jeho pohledu. Když Joyce? Další stránky jsou psány jejíma očima.
Na knize mi vyhovovalo že to nebyla čistokrevná detektivka, ani oddychový příběh o poutu člověka a psa.
Nikdy jsem podobné knihy nečetla, na detektivku (či kriminálku, jak je libo) jsem se většinou jen dívala. A teď už vím, že to byla chyba.“

Celá recenze k přečtení ZDE.

od: Robert Crais
přidáno 24. 2. 2014

Autor zveřejnil na své FB stránce: „I think the cover is beautiful! Thank you for posting. Maggie and Scott thank you, too!“

od: Yveta Ličková
přidáno: 24. 2. 2014

Dobrý den,

ještě jednou musím poděkovat za úžasnou knížku Podezřelý - tak napínavý a dojemný detektivní román jsem již dlouho nečetla.
Možná i tím, že jsme od dětství vždy měli psa, tato skvělá knížka mě zaujala natolik, že jsem ji přečetla během sobotního večera a noci. Příběh byl tak poutavý, že jsem jej musela dočíst až do konce, nedalo se odolat ... :-)

Yveta Ličková

od: Kouzelná herna.cz
přidáno: 17. 2. 2014

„Válečná fenka Maggie přijde o svého parťáka při hledání výbušnin. Scott přijde o svou policejní ženskou parťačku při náhodném střetu s vražděním na ulici. Při přestřelce je vážně a trvale poraněný a tím přijde i o možnost nástupu do speciální jednotky SWAT, kam měl brzy nastoupit. Oba by měli jít na zasloužený odpočinek, obzvlášť, když trpí psychickými následky oněch drsných událostí. Proč se nevzdají, jak se setkají a jak se jejich vztah a práce bude vyvíjet, si budete muset přečíst v knize.“