Templářská šifra - Palov Chloe - Recenze

Od: www.webmagazin.cz: A zase ti Templáři
přidáno: 13.6.2011
Autor: Jaromír Komorous

Úvodník: Dobrodruh Caedmon Aisquith je vymodelován stravitelně. Šarmantní, nesmírně šikovný a houževnatý chlapík. Jeho samostatnost a nezávislost na ženském elementu je pouhá hra, kterou velmi rád opouští hned na prvních stránkách knihy. Templářská šifra se jmenuje ten svázaný balíček napětí a napsala ji nová hvězda na literárním nebi, Chloe Palov.

Článek: Volné pokračování románu Ohnivé kameny, druhý příběh dobrodruha Caedmona Aisquitha a zároveň druhý román Chloe Palov. Ohňostroj nápadů a zápletek.

Chloe Palov se už svým prvním románem postarala o senzaci na anglosaské scéně a tímto druhým rozhodně neslevuje z úrovně nasazené laťky. Poslední thriller z jejího pracovního stolu neomylně míří mezi bestsellery a renomovaní autoři kategorie, čtenáři vděčně přijímané, rozšiřují své řady a její křeslo u bytelného stolu elity branže začíná mít neochvějnou pozici. Stojím o členství ve fan clubu autorky. Že ho bude mít, nepochybuji.

Historik Caedmon Aisquith, který málem objevil Archu úmluvy (tak končí předchozí román), vstupuje na scénu knihy v duchu svého renomé. Netuší, že jeho poklidná přednáška skončí dýkou v zádech. Mladý, nadějný (jak jinak) archeolog tvrdil, že templáři stačili odvést svůj největší poklad přes Atlantik. Jedno z posledních jeho tvrzení. Teorie? Spekulace? To se uvidí. Jakkoli je to nebezpečné a nerozumné, expozé příběhu začíná. Caedmon nedokáže odolat a se svou přítelkyní Edie (hele, už je tu) se rovnýma nohama vrhne do pátrání. Což současně znamená do nebezpečí, které mu, jim, autorka hází pod nohy se samozřejmostí protřelé inkvizitorky. Je potěšilé si myslet, že hrdina před tím couvne. Neuvěřitelná teorie se potvrzuje a zdá se, že hlavní roli v tom hraje jistý kámen. Stopy neochvějně vedou k templářům a jaksi v druhém plánu knihy burcuje autorka svět k boji s tajnými sdruženími všeho druhu. Ale je ta výzva slyšitelná? Není to jen takové ševelení větru v plenéru, kde to jen bouří a kde zápletky a jejich řešení na sebe zákonitě strhnou pozornost, až se zdá, že v románu jde hlavně o ně? Mluvte o etice chování a do středu dění postavte posvátnou relikvii templářů a děj roubujte kolem ní. Legendární Smaragdová deska je ta relikvie. Na ní prý je zapsáno tajemství samotného Boha, samotného Stvoření. Caedmon s Edie brzy zjistí, že cestu k poznání umetenou nemají. Smrt nesoucí nepřítel je jim v patách a s každou objevenou indicií zřetelnější a nebezpečnější. Co mohl mít se starověkou relikvií společného Benjamin Franklin? A co další američtí velikáni? Caedmon s Edií se dostanou až ke studii geometrického plánu ulic Washingtonu. Jde jim o život, přiznejme rovnou. Ono odhalit prastaré tajemství jinou oběť nečeká. A strážci starého tajemství si servítky nedělají.

Jestli má nějaká kniha nárok vtrhnout na knižní trh silou uragánu, tak mi leží právě na stole. A jestli má někdo nárok zapsat se nesmazatelně mezi velikány žánru, pak je to Chloe Palov. Chytře vymyšlená synopse knihy a ještě chytřeji kniha napsaná sama.od: Michaela Kulhavápřidáno: 12.7.2011 Kniha Templářská šifra je volným pokračováním románu Ohnivé kameny a zároveň druhou autorčinou knihou (obě vydala Metafora). Než jsem začala číst tuto knížku, netušila jsem, že mě tak pohltí. Vybrala jsem si ji hlavně kvůli tomu, že autorka Chloe Palov je přirovnávána k Danu Brownovi a toho já mám moc ráda - líbí se mi styl, jakým píše a musím přiznat, že ani touto knihou jsem nebyla zklamaná. Příběh začíná zavražděním mladého archeologa, který předtím, než zemře, stačí sdělit historiku Caedmonu Aisquithovi, že se templáři dostali na Nový svět. Ten se s pomocí své přítelkyně Eddie Millerové vydává po stopách dávných rytířů, aby získal potřebné důkazy a aby našel mýtický templářský poklad. Sleduje je ale krásný mladík, který zabil archeologa a chce zabít i tuto dvojici.... Už od první kapitoly jsem se od knížky nemohla odtrhnout. Autorka nenechá čtenáře vydechnout, není zdržován žádnými průtahy děje, hned je vtáhnut do víru událostí. Prožívala jsem příběh spolu s hlavními hrdiny a potichu jim fandila. Děj je napínavý, vrací se do historie, Palov nám předkládá jednu z možných teorií, kde by se bájný poklad mohl nacházet. Kdybych měla použít pro tuto recenzi jedno slovo, bylo by to ,,působivé" a proto doporučuji všem čtenářům, majícím v oblibě dobrodružné knihy zabývající se historickou fikcí.