Templářské tajemství - Chloe Palov

Templářské tajemství - Chloe Palov

Od: Lukáš Loužecký
Přidáno: 5. 1. 2015

Nebude to mít jednoduché

Historik a lovec záhad Caedmon Aisquith se vrací v prozatím posledním románu americké autorky Chloe Palov. Ten nese název Templářské tajemství a opět nabízí velice napínavý příběh. I tentokrát se můžete těšit na templářská mysteria a navíc jedno ztracené evangelium.

Bývalý člen britské tajné služby, historik a badatel Caedmon si vykračuje po ulici se svou přítelkyní Edie, když nečekaně narazí na vyděšenou a unavenou ženu. Jedná se o bývalou přítelkyni Caedmona, které byla unesena dcera. Obrací se na překvapený pár s žádostí o pomoc. Únosci požadují výkupné v podobě dva tisíce let ztraceného evangelia. Bývalý agent se okamžitě rozhoduje věc řešit, protože je pro něj celá záležitost hodně osobní. Samozřejmě ho zaujme i nová historická záhada.

Nebude to mít vůbec jednoduché. Mezi jeho protivníky budou patřit členové gangu i církve. Navíc musí rozluštit hádanky, které zůstaly po celých 700 let nevyřešeny. Cesty za evangeliem ho zavedou do Indie, Španělska i Paříže. Potká se s mnoha zajímavými, ale i nebezpečnými lidmi. Bude bojovat o život svůj i svých blízkých. A navíc pozná osobu, o které do současnosti nevěděl, že existuje. Záhadu musí rozluštit do několika dní, jinak může přijít o hodně blízkého člověka.

Již čtvrté pokračování případů s historikem Caedmonem Aisquith nabízí očekávanou zápletku. Hlavní roli sehrají opět templáři a tentokrát i ztracené Kašparovo evangelium. O jednom ze tří králů jistě slyšel téměř každý. Chloe Palov nabízí přesně to, co od ní očekáváme. Na jednu stranu osvědčenou kvalitu, na druhou možná lehký stereotyp.

Přesto si všichni jeho fanoušci i čtenáři podobných románů přijdou na své. Po obrovském boomu díky Šifře mistra Leonarda se objevilo mnoho dobrodružných příběhů, které mají velkou spojitost s historickými záhadami. V současné době již zájem poněkud upadá, ale přesto se podobní autoři nemusí bát o čtenářskou přízeň.

Celkový děj Templářského tajemství je nastaven v klasickém rytmu. Hlavní hrdina se v rámci celé knihy honí za ztraceným evangeliem, za zády má padouchy a musí vyluštit nejednu hádanku. Neočekávejte žádné velké překvapení. Přesto je průběh románu zajímavě akční a neztrácí na intenzitě. To je jeho velkou výhodou. V podstatě se neustále něco děje, bez nějakých hluchých míst. Mohou za to zejména záporné postavy, členové zfanatizovaného gangu. Pracují pod vyšším církevním velením a jsou to pořádní řezníci. Caaedmon s nimi přijde několikrát do křížku a téměř přitom přijde o život.

Hlavní záhada není nikterak složitá a ani vysvětlování věcí okolo nepotřebuje další nápovědy. U některých podobných knih se stává, že se lehce v historických událostech i mýtech ztratíte. Jejich vysvětlování je natolik komplikované, že nakonec přijdete o podstatnou část pointy. V tomto případě se toho rozhodně nemusíte bát. Kniha je napsána velice poutavou formou a přináší požitek i absolutním historickým diletantům. Občas nabídne pohled do dějin křesťanství či templářského řádu, ale celkově nabízí lehce pochopitelnou formu těchto témat.

Jestliže se vám libí knihy Dana Browna, Toma Egelanda či Steva Berryho, rozhodně se nezapomeňte zaměřit i směrem ke spisovatelce Chloe Palov. Kniha Templářské tajemství je volným pokračováním série, takže můžete začít klidně u ní. Rozhodně vás nebude nudit a budete pátrat po ztraceném církevním pokladu společně s hlavními hrdiny. Nechybí ani kousek lásky a osobních vztahů. Díky tomu si jistě najde příznivce mezi mnoha čtenáři.