Ve světle nebo ve stínu

Ve světle nebo ve stínu

Sedmnáct povídek, sedmnáct autorů, jeden malíř. Tak lze ve zkratce popsat antologii na téma olejomaleb Edwarda Hoppera, která nese název Ve světle nebo ve stínu...

Přidáno: 20. 3. 2017
Od: iLiteratura.cz

"Sedmnáct povídek, sedmnáct autorů, jeden malíř. Tak lze ve zkratce popsat antologii na téma olejomaleb Edwarda Hoppera, která nese název Ve světle nebo ve stínu. Jejím editorem a rovněž autorem jednoho z příběhů je ostřílený literární matador Lawrence Block. Málokterého čtenáře seznámeného s jeho dílem to překvapí – Block už uspořádal nejednu antologii a noirová atmosféra Hopperových obrazů dokonale ladí s jeho svébytným pojetím detektivního žánru... Je zábavné prohlédnout si Hopperova díla, jež povídky inspirovala, a přemýšlet, jak se s nimi daný spisovatel či spisovatelka vypořádali."

Celá recenze ZDE

Přidáno: 28.4. 2017
Od: Zuzana Dorogiová/E15

Zkušený americký spisovatel Lawrence Block oslovil několik dalších slavných autorů ověnčených mnoha literárními cenami, mezi nimi například i Stevena Kinga, a vyzval je, aby napsali povídku jakéhokoli žánru inspirovanou některým z obrazů amerického realistického malíře z přelomu 19. a 20. století Edwarda Hoppera.

V úvodu každé povídky je zobrazena reprodukce obrazu, jejž si daný spisovatel vybral a krátké pojednání o autorovi samém. Každý ze zúčastněných se pouští do odhalení příběhu, který podle jeho představ obraz skrývá. V široké škále od romantických povídek přes tajemné, hororové či detektivní náměty dokazují autoři své mistrovství. Antologie je vybraná s velkou pečlivostí a skýtá tak nejen napínavé čtení, ale i zamyšlení nad obrazy a vhled do bezbřehé fantazie proslulých tvůrců.