Recenze: Láska a sýr v Paříži

14.10.2019

Ella má vše, co si kdy mohla přát. Práci, kterou dělá ráda, bydlení a přítele Paula, kterého nade všechno miluje a jen čeká na tu chvíli, kdy ji požádá o ruku. Bohužel v momentě, kdy si myslí, že už tato chvíle nastala, jí Paul zlomí srdce s tím, že odjíždí na třítýdenní kurz meditace a cvičení na jeden odlehlý ostrov v Thajsku. Prý potřebuje najít sám sebe. Po celé této příšerné chvíli se Ella rozhodne se s ním rozejít a vydat se zpátky do Paříže, kde to tak moc milovala. A tak si zabalí všechny své věci, odstěhuje se od Paula a vyráží na rok do Paříže.

Ze začátku to pro ni není zase tak lehké, jak si myslela, a ani s hledáním bydlení to není procházka růžovou zahradou. Postupem času se vše v dobré obrátí a najde si i práci v kavárně.

Jedno, co na Francii nadevše miluje, jsou její sýry, a tak když nachází jeden krásný krámek právě s těmito chutnými, roztékajícími a zrajícími dobrotami, neváhá a vchází dovnitř. Tam se setkává se Sergem, panem sýrařem a majitelem obchodu v jednom. Nějak se dají do řeči a Ella odchází s chutnými sýry, ale i s výzvou na jeden rok. Když za jeden rok stihne ochutnat 365 druhů sýrů, tak ji Serge pozve do té nejluxusnější restaurace v Paříži, a když to nezvládne, tak to bude naopak.

Co se všechno stane za těch 365 dní v Paříži? Najde Ella kamarády, bydlení a třeba i lásku? A bude na scéně ještě někdo jiný než Serge?

Musím přiznat, že mě kniha dostala nejprve svou obálkou, která se mi hodně zalíbila, a až následně jsem si přečetla, o čem je. Bohužel jsem se koukla i na originální obálku, která vypadá ještě o něco lépe, ale ta naše je také hezká.

Těšila jsem se na romantický příběh, který vůbec nebude náročný a který mi zpříjemní cestu z Rakouska do Prahy. A ano, to vše se nakonec vyplnilo a já jsem cestou z Rakouska zpátky domů jen četla a četla. Už od první stránky se to neskutečně dobře četlo a stránky ubíhaly rychleji a rychleji. Jsem ráda, že jsem knihu četla zrovna v momentu, kdy jsem neměla náladu na žádný thriller, detektivku anebo na nějakou knihu, u které bych musela přemýšlet. Přesně něco tak nenáročného, ale přesto skvělého, jsem potřebovala a nemohla jsem si vybrat lépe.

Hrozně ráda jsem s Ellou zažívala všechny ty nástrahy, co na ni čekaly v Paříži, a celou dobu jsem doufala v ten krásný happyend na konci. Líbilo se mi, že autorka Ellu moc nešetřila, a díky tomu jsem se od knihy nemohla odtrhnout, jelikož v každé romantické knize je většinou jen to dobré, ale těch nepříjemných věcí tam moc není.

Jsem moc ráda, že jsem díky Gradě na tuto knihu narazila a ráda si pořídím i další knihy z této edice (které vypadají velice lákavě hlavně na letní období).

Rozhodně doporučuji těm lidem, kteří romantické knihy taktéž milují, a troufám si říct, že budete stejně nadšeni jako já. Také musím dát malé plus tomu, že se nejedná o hardback, nýbrž o paperback, který se naprosto výborně drží a ani po přečtení není vidět, že byla knížka někdy čtená. Rozhodně se k tomuto příběhu ta měkká vazba více hodí a já ji vítám s otevřenou náručí.

Lásku a sýr v Paříži si jednou moc ráda znovu přečtu a věřím, že se mi bude tak výborně číst jako napoprvé. Rozhodně knihu mohu DOPORUČIT!

Zdroj: Reading with Lucy

Koupit knihu na Grada.cz